Salgs- og leveringsbetingelser for Moreland A/S


§1 Moreland A/S

§1.1
Moreland A/S ønsker at levere branchens bedste service. Bestillinger modtaget før kl. 15 sendes samme hverdag (fredag kl. 14.00).
Moreland A/S er oprettet i 1960 og har siden 2005 solgt varer på nettet.

§2 Produkter

§2.1
Moreland A/S sælger en bred vifte af produkter. Alle produkter lever op til dansk lovgivning.

Moreland.dk opdateres løbende.

§3 Priser

§3.1
Priser er angivet i danske kroner (DKK), og prisen er opgivet inkl. moms. Alle priser er dagspriser, der opdateres løbende.

§3.2
Moreland A/S forbeholder sig retten til at annullere en handel, hvis der er opgivet forkerte priser på hjemmesiden, da disse er automatisk genereret.
Ordrebekræftelsen der udsendes, er således en kopi af indkøbskurven, og ikke en accept af at handlen gennemføres.
Ved prisfejl vil Moreland A/S kontakte dig, og du vil til enhver tid kunne ophæve købet.


§4 Betaling

§4.1
Der kan betales med Dankort, Visa/Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, Maestro og JCB. Beløbet opkræves i DKK. Beløbet vil først blive fratrukket din konto, når varen er sendt fra Moreland A/S’ centrallager i Odense.

§4.2
Betalingen sker på en krypteret forbindelse (SSL), dermed er dine oplysninger beskyttet.

§5 Ejerforhold

§5.1
Moreland A/S forbeholder sig ejendomsretten til de leverede varer, indtil hele købesummen inkl. fragt er betalt.
Køber forpligter sig til at holde de leverede produkter skadesfri og forsikret, indtil hele købesummen er betalt.

§6 Levering

§6.1
Fragten beregnes automatisk ved afslutning af handlen. Levering vil normalt ske dagen efter. I travle perioder vil Moreland A/S ikke kunne overholde levering dagen efter.
Du modtager en e-mail, når pakken sendes fra Moreland A/S’ lager.

§6.2
Levering vil oftest ske med Post Danmark, GLS, DHL, UPS, Liller Trans (Transportgruppen) eller Danske Fragtmænd.
Under bestillingen kan du vælge, hvordan du ønsker at få varen leveret, du vil via e-mail blive informeret om, hvordan din pakke sendes.

§6.3
Det er muligt at afhente en vare eller returnere en vare på Moreland A/S’ fysiske adresse.

Det er muligt at afhente en vare eller returnere en vare på Moreland A/S’ fysiske adresse.

Afhentningstider:
Mandag - torsdag 13.30-15.30
Fredag 13.30 - 14.30

Vis på kort

Det er ikke muligt at se/afprøve varen. Vores lagermedarbejdere kan udlevere varen, men medarbejderne kan IKKE være behjælpelig med spørgsmål om varen. Har du spørgsmål til en vare så kontakt venligst vores kundeservice på mail/telefon.

§6.4
Det er Moreland A/S’ ansvar i samarbejde med vores transportør, at du modtager din vare i ordentlig stand. Ved modtagelse af varen skal du kontrollere denne for fejl/mangler. Skulle din vare være beskadiget ved modtagelse, skal du påpege dette overfor transportøren fx Post Danmark, GLS, DHL, UPS, Liller Trans (Transportgruppen) eller Danske Fragtmand. Herefter skal du kontakte Moreland A/S.

§6.5
Husk altid at oplyse ordrenummer ved henvendelse til Texas A/S.

§7 Klargøring

§7.1
I forbindelse med køb på www.moreland.dk skal du selv samle og klargøre dit produkt. Nødvendige manualer medfølger.

§8 Fortrydelsesret

§8.1
IFØLGE DANSK LOVGIVNING HAR DU SOM FORBRUGER 14 DAGES RETURRET PÅ VARER KØBT PÅ INTERNETTET. DE 14 DAGE STARTER DEN DAG, DU MODTAGER/AFHENTER VAREN.

REGLERNE FORESKRIVER, AT DU SOM FORBRUGER SKAL SENDE EN MAIL TIL MORELAND A/S INDEN FOR 14 DAGE, OG DEREFTER HAR DU 14 DAGE TIL AT SENDE VAREN RETUR.

VI HAR IKKE BRUG FOR, AT DU GIVER BESKED PÅ FORHÅND, DU SENDER BLOT VAREN RETUR TIL MORELAND A/S.

I FORSENDELSEN BEDES DU LÆGGE EN KOPI AF FØLGESEDDEL ELLER FAKTURA, SÅ ORDREN KAN IDENTIFICERES.

PAKKEN BEDES MÆRKES "MORELAND", OG PÅ FAKTURA/FØLGESEDDEL BEDES DU ANGIVE, HVORFOR VAREN RETURNERES.

FÅ ARBEJDSDAGE EFTER MODTAGELSEN AF DIN RETURNERING, VIL MORELAND A/S KREDITERE DIG FOR VAREN.

PENGENE TILBAGEFØRES TIL DET BETALINGSKORT, DU BENYTTEDE VED KØBET. HAR DU IKKE BENYTTET ET BETALINGSKORT, BEDES DU ANGIVE DIT KONTONR.

HAR DU IKKE FÅET PENGENE RETUR PÅ DIN KONTO EFTER 14 ARBEJDSDAGE, SKAL DU KONTAKTE MORELAND A/S.

§8.2
DU MÅ GERNE PAKKE DIN VARE UD FOR AT SE/PRØVE DEN, BLOT DET IKKE FORRINGER VARENS SALGSVÆRDI. FOR AT VI KAN KREDITERE VAREN TIL FULD PRIS, SKAL DEN LEVERES TILBAGE I SAMME STAND SOM VED KØBET.

HAR DU PÅFYLDT VÆSKE FX OLIE ELLER BENZIN, ELLER BÆRER DIN VARE PRÆG AF AT HAVE VÆRET BRUGT, VIL DEN IKKE BLIVE KREDITERET TIL FULD PRIS. BRUGTE VARER HAR IKKE DEN SAMME SALGSVÆRDI, OG DU MÅ FORVENTE AT FÅ CA. 10-30% AF NYPRISEN TILBAGE FOR VAREN.

DA MORELAND A/S SÆLGER VARER I ORIGINAL SPECIALFREMSTILLET EMBALLAGE, SKAL VAREN LEVERES TILBAGE I SAMME EMBALLAGE.

§8.3
HVIS DU IKKE AFHENTER DIN ORDRE ELLER NÆGTER MODTAGELSE, VIL UDGIFTEN TIL AT FÅ VAREN RETUR BLIVE TRUKKET FRA DIN ORDRE.

BELØBET VIL VARIERE AFHÆNGIG AF, HVORDAN VI HAR LEVERET DIN ORDRE. DA VI BÅDE SENDER SMÅ PAKKER OG STORE MASKINER PÅ PALLER, VIL BELØBET AFHÆNGE AF VÆGT, VOLUMEN, POSTNR. LEVERING TIL EN ERHVERVS- ELLER PRIVATADRESSE.

EN PAKKE VIL TYPISK KOSTE MELLEM 30 & 150 KR EKSKL. MOMS, OG EN PALLE VIL TYPISK KOSTE MELLEM 250 & 500 KR. EKSKL. MOMS PÅ BROFASTE ØER. I SPECIELLE TILFÆLDE KAN BELØBET VÆRE OP TIL 1.500 KR. EKSKL. MOMS. BELØBET VIL ALTID VÆRE LAVERE END SPEDITØRENS VEJL. PRIS.

§8.4
VED RETURNERING BETALER DU RETURFRAGTEN. DU ER ANSVARLIG FOR FORSENDELSEN, INDTIL MORELAND A/S HAR MODTAGET DEN. GEM TRACK OG TRACE KODEN.

§8.5
DU VIL BLIVE KREDITERET HELE BELØBET FOR ORDREN INKL. FRAGT FRA MORELAND A/S TIL DIG.


§9 Registrering og behandling af personoplysninger

§9.1
Umiddelbart efter afgivelse af ordre overføres oplysningerne fra www.moreland.dk til Moreland A/S’ lagerstyringssystem.

§10 Fortrydelsesret/garanti/reklamation

§10.1
Som kunde har du 2 års reklamationsret, efter varen er modtaget.

§11 Reklamation/mangler

§11.1
Ved reklamation/mangler bedes du sende en mail til post@moreland.dk.

Du kan også kontakte vores serviceafdeling på tlf.: 70 22 72 92.

En servicemedarbejder vil herefter tage stilling til om:
- Produktet skal på værksted.
- Om du selv kan udføre reparationen med nye reservedele.
- Om produktet skal ombyttes.
- Om produktet skal sendes retur.

Større produkter bliver sendt til et nærliggende værksted, du skal have en kopi af din faktura med til værkstedet.

Hvis servicemedarbejderen beder om at få sendt maskinen retur, vil du på mail eller dagen efter modtage en returpakkeseddel med posten. Denne klistrer du blot på pakken og afleverer den på nærmeste posthus.

Når vi modtager varen retur til os, vil en medarbejder kontakte dig på telefon/mail med info om det videre forløb.

Moreland A/S dækker kun returfragten, såfremt du benytter den returpakkeseddel, som du får tilsendt.

§12 Køber

§12.1
Moreland A/S kan kun indgå aftaler med personer over 18 år.
Aftalen indgås på Dansk.

Det er altid kundens eget ansvar at opbevare en kopi af fakturaen, men bliver den væk, vil moreland A/S forsøge at hjælpe med en ny.

Et køb foretages ved, at de ønskede produkter lægges i kurven. Herefter indtastes leveringsinformationer, og derefter vælges en af betalingsmulighederne.

§13 Sælger
Moreland A/S
Knullen 22
5260 Odense S

CVR: 66 21 23 19
Tlf: 70 22 72 92
E-mail: post@moreland.dk

Moreland A/S ønsker at have glade og tilfredse kunder.
Vi vil gerne levere den bedste service i branchen, så skulle du mod forventning ikke være tilfreds med den betjening, som du har modtaget hos Moreland A/S, hører vi meget gerne fra dig på post@moreland.dk.